Dit is het vervolg op mijn boek Donderkat. Ben je niet op zoek naar Donderkat, maar naar informatie over mij, kijk dan hier.

Donderkat wordt in stukjes op het net geplaatst terwijl ik het schrijf. Als het af is, maak ik er een boek van.
Let op: ik maak er een boek van. Je mag het lezen, doorsturen aan je vrienden, uitprinten en bewaren voor mijn part, maar wat je er niet mee mag doen is: boek van maken en verkopen. Ik moet ook ergens van leven, nietwaar?
Elke maandag, woensdag en vrijdag zet ik er een nieuw stukje bij; meestal 's nachts.
Veel plezier ermee!

woensdag 14 maart 2012

Boomtakken bijten niet

BEGIN / VORIGE / VOLGENDE


Dat ging niet goed.
Een reusachtige sissipi-slang liet zich langzaam uit de takken zakken, en strekte zich uit naar de kanoman. De arme kerel had niks in de gaten toen het beest haar muil wagenwijd opensperde. Terwijl sissipi-slangen toch een spectaculair slechte adem hebben, dus hij had het moeten ruiken. Kennelijk ging hij teveel op in zijn spel met de alligators.
Het gif droop van de enorme slagentanden, Als de man nu niet heel snel omkeek was er niks meer aan te doen.
Hij keek niet om.
'Joewieieie!' gilde Kwetter, en ze stortte zich naar beneden. Nogal roekeloos, want er zaten geen takken of lianen tussen haar en de grond. Die hadden er wel gezeten, maar ze waren verbrand met mama's vorige laboratorium.
Dus ja.
Het enige dat er tussen Kwetter en de snel naderbij komende grond zat, was de sissipi.
Dus aan de sissipi greep Kwetter zich vast.
Nou zijn er nogal wat verschillen tussen een slang en een boomtak. Boomtakken bijten niet, bijvoorbeeld, en slangen kunnen zichzelf voortbewegen, nou ja, noem maar op. Het belangrijkste verschil, op dit moment, is dat een tak aan een boom vastzit.
En een slang zit nergens aan vast.
Vandaar dat de Kwetter met slang en al naar beneden duikelde.
Een alligator sperde zijn muil wijdopen.
Wat er toen gebeurde, was ongelooflijk. Ik was toch al heel wat gewend van Kwetters rappe handigheid, maar dit had ik niet voor mogelijk gehouden.
Ze gaf de slang een flinke zet. Naar beneden, zodat het beest eerder in de bek van de aligator terecht kwam dan zijzelf. De alligator klapte onmiddellijk zijn kaken op elkaar om de slang doormidden te bijten. De sissippi spartelde in doodsnood met zijn staart, en omdat Kwetter het puntje van die staart nog vasthad werd zij woest heen en weer geslingerd. Op precies het juiste moment liet ze los. Ze werd met grote kracht door de lucht geslingerd en ze belandde... precies in de kano! Op de blote roze knieën van de kanoman.
Die was behoorlijk verbaasd.
Zat daar opeens een meisje op zijn schoot! Een poedelnaakt oranje meisje, met etensresten in haar haar.
'Interessant,' zei de man. Hij bekeek onze vriendin van top tot teen. 'Zeer interessant.' Hij haalde een opschrijfboekje uit zijn borstzak en klikte een balpen tevoorschijn. 'Hebt u altijd al deze kleur gehad? Ach, u spreekt natuurlijk geen Nederlands. Mijn excuses... Ach! “Mijn excuses”, dat verstaat u natuurlijk ook niet! Sorry. Verstaat u sorry? Ik bedoel...'
'Ik verstaat u wel, hoor,' zei Kwetter koket. 'Ik verstaat u uitstekelvarken.'
Kwetter zegt nooit uitstekend. Ze zegt altijd uitstekelvarken. Dat vind ik een grappig woord, en aangezien ze Nederlands heeft geleerd van mij (en, okee, ook een beetje van mijn zusje), weet ze niet beter of het is het enige juiste woord.
Haha.
'U spreekt Nederlands?' vroeg de man verbaasd. 'Interessant. Heel interessant.' Hij krabbelde iets in zijn opschrijfboekje. Daarna prikte hij met zijn pen in de neus van een alligator, die zich kermend uit de voeten maakte. 'Waar hebt u Nederlands leren spreken, als ik vragen mag?'
'Ik hebt het geleerd van Gaby en Michael,' zei Kwetter, terwijl ze met een peddel een slang uit de boot wipte. 'Zij is daarboven, in het laboratorium.'
'In het wát?' De kanoman kon zijn oren niet geloven,


BEGIN / VORIGE / VOLGENDE

Geen opmerkingen:

Een reactie posten